Handelsbetingelser hos Det Danske Vinhus
Herunder kan du læse om dine lovmæssige rettigheder samt de særlige betingelser, som vi tilbyder. Vi har valgt at samle alle tekster på én side, så du kan printe dem samlet ud.
- LEVERING & FRAGT
- BESTILLING
- BETALING
- RETURRET
- REKLAMATIONSRET
- OPLYSNING OM KLAGEMULIGHEDER
- PERSONDATAPOLITIK
- DINE PERSONLIGE OPLYSNINGER
- GENERELT
Levering og Fragt
Det Danske Vinhus leverer fra dag til dag på hverdage, såfremt din bestilling er placeret før klokken 14.00 og de pågældende varer er på lager. Lagerstatus kan du se på alle varer på shoppen og i indkøbskurven. En lagerstatus som er angivet med "På lager" betyder at varen er på lager, og kan afsendes. En lagerstatus som er angivet med "2 dage", betyder at varen kommer på lager hos Det Danske vinhus om 2 dage, og herefter bliver afsendt.
Der er ikke noget ekspeditionsgebyr på Det Danske Vinhus og alle forsendelser bliver naturligvis forsvarligt indpakket i godkendt emballage.
Hos Det Danske Vinhus tror vi på hurtig, billig og fleksibel levering. Derfor har vi samlet en række forskellige fragtmetoder, således du kan vælge netop dét, som passer dig bedst.
Vælg blandt andet imellem:
GLS Pakkeshop (49,- gratis over 499,-)
Du vælger selv, hvilken pakkeshop vi skal levere til, og du får en SMS, når du kan afhente din pakke. Dette kan gøres udenfor normale arbejdstider.
Erhvervsadresse (49,- gratis over 499,-)
Få leveret pakken på din arbejdsplads og tag den med hjem.
Privatadresse (49,- gratis over 499,-)
Få leveret pakken derhjemme. Du kan skrive hvor pakken må stilles, hvis du ikke er hjemme - dette er dog på eget ansvar.
Alle priser på websitet er inkl. moms og andre afgifter. Priserne er dagspriser.
- Dankort
- Visa Dankort
- Visa Electron
- MasterCard, Visa, Maestro, JCB, Diners og American Express
- Kontokøb for erhvervskunder
Der tages IKKE gebyr ved betaling på Det Danske Vinhus
Betales med betalingskort, er du altid sikret mod misbrug. Du har nemlig mulighed for at afvise en betaling, når du modtager din betalingsoversigt. Du har ingen selvrisiko i tilfælde af, at dit kort bliver misbrugt i en internet-butik, der benytter SSL (Secure Socket Layer) i sit betalingssystem. Dermed er du bedre sikret end i den fysiske verden, hvor du har en selvrisiko på 1200 kr., når dit dankort misbruges ved brug af pin-koden.
Data, du sender i forbindelse med køb betalt med betalingskort, er krypterede (SSL), og det er således kun PBS, der kan læse dem. Hverken Det Danske Vinhus eller andre har mulighed for at læse dataene.
Beløbet for varerne trækkes først, når varerne sendes fra Det Danske Vinhus. Der kan aldrig trækkes et større beløb, end det du har godkendt ved købet.
Du kan IKKE forudbetale med konto-til-kontobetaling. Du kan kun betale med betalingskort, idet denne betalingsform giver dig de bedste forbrugerrettigheder, da du kan få dine penge igen, hvis du går ned til dit pengeinstitut. Du kan få tilbagebetalt pengene, hvis:
- Du ikke har modtaget varen.
- Du har været udsat for et misbrug af dine kortoplysninger.
- Du har fortrudt købet, inden du har modtaget varen ved fx. at nægte at modtage den eller undlade at afhente den på posthuset.
- Der er trukket et højere beløb, end du havde godkendt ved bestillingen
Returret
Hvis de fremsendte varer ikke svarer til dine ønsker, kan du få pengene tilbage. Varen skal blot retuneres i væsentligt samme stand og mængde som modtaget senest 14 dage efter modtagelsen.
Vedlæg venligst faktura, en beskrivelse af hvorfor varen returneres samt bank registreringsnummer og kontonummer, hvorpå pengene ønskes indsat.
DET DANSKE VINHUS
TRANEVÆNGET 5
5492 VISSENBJERG
Bemærk - Vi modtager ikke pakker sendt pr. postopkrævning eller lignende. Såfremt du nægter at modtage varen fra postvæsnet, vil den blive sendt retur til os og vi vil kreditere det fulde beløb til din konto.
Har du sendt en vare ind til fortrydelse eller reklamation vil du altid få tilsendt en mail når vi har modtaget varen. I mailen får du oplysninger om den videre proces i forbindelse med behandlingen af din fortrydelse/reklamation.
Reklamationsret
Når du handler på Det Danske Vinhus, har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret, når du har modtaget varen. Dette betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, få pengene tilbage eller afslag i prisen afhængigt af den konkrete situation. Dette betinger selvfølgelig, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.
Der skal reklameres inden rimelig tid efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis der reklameres inden to måneder, vil reklamationen altid være rettidig.
Vi refunderer rimelige fragtomkostninger, som du måtte have i forbindelse med returnering af varen, når reklamationen er berettiget.
Når du ønsker at reklamere over et produkt, skal du sende det til vores adresse:
DET DANSKE VINHUS
TRANEVÆNGET 5
5492 VISSENBJERG
Når du returnerer varen, bedes du angive fejlen på fakturaen.
Bemærk - vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller andet.
Husk altid at sende varen tilbage i forsvarlig emballage og få en kvittering for afsendelse, således at vi kan tilbagebetale dig dine omkostninger.
Har du sendt en vare ind til fortrydelse eller reklamation vil du altid få tilsendt en mail når vi har modtaget varen. I mailen får du oplysninger om den videre proces i forbindelse med behandlingen af din fortrydelse/reklamation.